imgp2410.jpgPandero si vo štvrtok konečne prišiel pre svoju dokončenú zahrádku na Busa, s tým, že by dal nejaký výletík do okolia. Črtal sa ďalší zaujímaný busí víkend. Zahradu sme nahodili, odstranili sme nejaké muchy a posedeli pri ohni. Piatkovú dovolenku som vďaka Panderovi strávil akčne, zasypal ma robotou na svojom buse ale napokon sa dobrá vec podarila a poobede sme sa vydali smer PL. Cieľom boli ešte nami neprebádané Zywiecke jazerá. Cesta bola bez problémov a aj keď nám hneď po príchode málinko spŕchlo, bolo všetko v pohode pripravené na večerné hodovanie. Drevo sme narúbali, oheň rozložili a kopli do seba po jednom domácom na úspešné dorazenie do cieľa.

V sobotu sme sa už každý rozišli svojou cestou, konzulát  mal na programe návštevu soľnej bane vo Wieliczke a pôvodne aj Krakow. To čo sa dá vidieť pod zemou bolo impozantné. Kilometre chodieb a všetko zo soli. Bola to nádhera, ktorú vrele odporúčam všetkým, ktorí pôjdu okolo.Viac na www.kopalnia.pl . Krakow sme nepokon nechali tak, boli sme uchodení a radi, že znova sedíme v Busíku. Podvečer sme prišli do jedného malého kempu v PL, kde za nejakých pár šupov zlotych týpka očividne nezaujímalo koľko nás je a dokedy sa zdržíme, hlavne, že to bolo bez dokladu. Mali sme toho pomerne dosť za sebou a zaľahli sme už okolo polnoci…

Ráno som kukol kempík a nebol až taký malý ako sa zdal, no napriek tomu pomerne útulný. Plánoval som vliezť do vody, keď konzulova zahlásila, že musíme ešte stihnúť travertínové jazierko v Ružbachoch. Tak sme po raňajkách vyrazili smer Pieniny a Vyšné Ružbachy. Cesta OK, na pieninách je fantastická príroda a v Ružbachoch ešte vládne socializmus. Také boli naše dojmy z tejto etapy. Samotný kráter odporúčam, je to zážitok sa v tom vykúpať. Po osviežení sme zašli na kultúru (sochárske sympózium, tiež v Ružkachoch), nasýtili sme sa hor sa cez Lomnicu domov. Ešte bola jedna zmrzlinová zastávka v Tatroch a chvíľa kochania sa na Liptove a potom sme fičali domov, žiaľ na druhý deň bolo treba ísť znova zarábať peniažky…
Nerád sa opakujem ale vďaka Panderovcom za spoločnosť, konzulovej za starostlivosť a BUSom za spoľahlivosť a nové zážitky…